Ciemne tło w środowisku Oculusa

Kiedy korzystacie z gogli Oculus Rift lub funkcji Oculus Link/Air Link w goglach Oculus Quest, zapewne część z Was zetknęła się z problemem jasnego tła w środowisku/panelu Oculusa. Dlaczego to problem? Część osób po prostu woli ciemniejsze tła. Ale problem mają ci ze słabszymi komputerami, którzy ustawiają niższe wartości odświeżania ekranu – na jasnych tłach wyraźnie widać wtedy irytujące migotanie.

Okazuje się, że Oculus przygotował ciemną wersję tła, ale jak do tej pory nie dał użytkownikom opcji jej wykorzystania. Na szczęście jej pliki są zapisywane na naszym dysku, więc wystarczy podmiana jasnej wersji na ciemną i voila! Niestety, proces ten trzeba powtarzać po każdej aktualizacji oprogramowania na komputerze, ponieważ są one wtedy nadpisywane.

Co więc trzeba zrobić? Najpierw udać się do folderu C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-dash\dash\assets\raw\textures\environment\the_void (w wypadku instalacji w domyślnym katalogu, jeśli go zmienialiście, musicie odpowiednio dopasować tę ścieżkę). Znajdziemy tutaj kilka plików o nazwie grid_plane_00X.dds, gdzie X to cyfra. Z nich wszystkich, grid_plane_006.dds to jasne tło używane przez panel Oculusa.

Wystarczy więc podmienić ten plik na wersję, która nam odpowiada. Z plików już obecnych, grid_plane_007.dds ma identyczny wzór siatki (pokazany na powyższym obrazku), ale czarne kafelki, zaś grid_plane_004.dds dodatkowo szare kropki zamiast siatki. Możecie też próbować sami stworzyć odpowiednią grafikę (musi mieć rozmiar 1024×1024 pikseli, zaś zapis do formatu DDS można uzyskać w GIMPie przy pomocy odpowiedniej wtyczki).

Dodatkowo można też majstrować przy kolorze horyzontu edytując wartości u_fogDensity (intensywność) oraz u_voidFogColor (kolor) w pliku C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-dash\dash\data\shaders\theVoid\theVoidUniforms.glsl.

Poradnik powstał na bazie tego wpisu z reddita.

revanmj's tech blog